پیامبر اکرم (ص) فرمودند : هر کس شاخه درختی را بشکند ، بال فرشته ای را شکسته است .


استاندار محترم یزد


احتراماً در غوغای عشق به یاور قرآن در ایام فاطمیه (س) سازمان مسکن و شهرسازی که فقط مدیریت فروش زمین جهت منحصراً منزل و آپارتمان و واحد تجاری را اصل کار خود می داند .

زحمات اهالی شهرک دانشگاه که جهاد گونه مسیر خیابان آیت ا... خاتمی و مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شهرک دانشگاه را حدود 19 سال پیش با همکاری شهرداری درختکاری کرده و زیبائی خاصی را خلق نموده اند نادیده گرفته است .

طبق طرح تفضیلی تعهد مسکن وشهرسازی ایجاد فضای سبز و کتابخانه و مراکز قرآنی و محیط فرهنگی ورزشی بوده،لازم به ذکر است شهرک دانشگاه فاقد کتابخانه ، محیط ورزشی و نیز فاقد فضای سبز کافی می باشد .

نظر به اینکه آن سازمان تاکنون مقدار قابل توجهی از زمین های شهرداری را تملک نموده فضای سبز دو طرف خیابان می تواند با عنوان بوستان بنی فاطمه(س) جایگزین طلب شهرداری شود . (بنی فاطمه(س) نام هیئت مسجد حضرت ابوالفضل(ع) شهرک دانشگاه می باشد) انشاء ا... تغییر کاربردی بنام بوستان بنی فاطمه(س) در شورا انجام شود و اولین گام مسکن بجای قطع درختان در اختیار گذاشتن زمین در جوار مسجد حضرت ابوالفضل (ع) جهت کتابخانه در خصوص محصلین و دانشجویان محروم در مسیر پیشرفت جامعه اسلامی در این محیط آموزشی و دانشجوی باشد .

اینک آن سازمان (بجای برنامه ریزی جهت ایجاد کتابخانه در جوار مسجد حضرت ابوالفضل (ع) و مهیا نمودن محیط های ورزشی و برنامه ریزی جهت محوطه سازی در مسیر درختکاری دو طرف این خیابان و ساخت آب نما و نصب ست ورزشی برای این محیط دانشجویی و اهالی مومن ) متاسفانه اقدام به قطع درختان 20 ساله باقصد فروش این محدوده بزرگ را نموده که خشم مردم و عصبانیت اهالی و محیط دانشجوئی شهرک را برانگیخته چنانچه قصد سازمان مسکن ایجاد واحد تجاری باشد تعداد مغازه های شهرک دانشگاه چندین برابر نیاز اهالی می باشد .

در هیچ نقطه جهان درختان 20 ساله را بخاطر منافع منفی یک سازمان قطع نمی کنند ؟ اینک سازمان مسکن یک قطعه از زمین درختکاری شده را بصورت جابجائی زمین (نه زمین درختکاری شده 20 ساله!) به یک فرد داده تا راه را برای قطع کلیه درختان هموار سازد .

تذکر اینکه در صورت ایجاد واحد تجاری در دوطرف خیابان کم عرض فعلی سوانح و تصادف چندین برابر خواهد شد.


مستدعی است قبل از عکس العمل اهالی و نمازگزاران مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شهرک دانشگاه که انعکاس منفی در سطح استان خواهد داشت دستور فرمائید.

طبق ماده قانونی ضوابط اجرایی مربوط به چگونگی اجرای ماده یک لایحه قانونی حفظ و گسترش فضای سبز در شهر مصوب 11/3/59 (مصوب 29/6/73) مجلس شورای اسلامی ایران .نسبت به جلوگیری از (قطع درختان فضای سبز  )امر به اقدام فرمائید .


به امید توفیق الهی اهالی شهرک دانشگاه


رونوشت :1- نماینده مجلس شورای اسلامی یزد2- شهردار یزد3- سازمان مسکن و شهرسازی یزد4- سازمان پارکها

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا